Un incident tehnic a afectat Registrul Auto Român (RAR), oprind, de câteva zile, activitatea stațiilor ITP și procesarea documentelor precum cărțile de identitate ale vehiculelor. De asemenea, înmatriculările și transcrierea dreptului de proprietate sunt temporar imposibile din cauza întreruperii schimbului de date între RAR și Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări. După cum a anunțat ieri instituția, sistemul de operare, care permite atât eliberarea documentelor, cât și funcționarea stațiilor de inspecție tehnică periodică este în curs de repornire. Până atunci însă, stațiile ITP autorizate pot primi clienți, dar nu pot elibera documentele doveditoare la finalul verificărilor, deținătorii de mașini urmând să revină pentru a le ridica.

Registrul Auto Român a anunțat, la finalul săptămânii trecute, că un incident tehnic a afectat infrastructura IT a instituției, ducând la întreruperea mai multor servicii, procesarea și eliberarea unor documente, precum Cartea de Identitate a Vehiculului, fiind imposibile. Conform unui comunicat transmis de RAR, incidentul a fost semnalat în 21 noiembrie, când sistemele automate de prevenire și stingere a incendiilor din camera serverelor s-au activat neprevăzut. Deși nu a existat un incendiu, declanșarea acestor sisteme a dus la oprirea echipamentelor informatice vitale. RAR a precizat că nu este vorba despre un atac cibernetic și că nicio persoană nu a fost rănită. Incidentul a afectat și aplicația informatică utilizată pentru înregistrarea inspecțiilor tehnice periodice la nivel național, gestionată de stațiile autorizate. Totodată, a fost întrerupt schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări.
În cursul zilei de ieri, biroul de presă al Registrului Auto Român a emis un comunicat prin care anunță faptul că a fost găsită o soluție până la remedierea situației. Vă prezentăm în continuare conținutul comunicatului:
„Registrul Auto Român a luat o decizie intermediară până la deblocarea situației din stațiile ITP și până la repornirea aplicației informatice SIRAR prin care se gestionează evidența online a inspecțiilor tehnice periodice. Stațiile ITP autorizate, care au solicitări din partea clienților, pot efectua inspecția tehnică prin înregistrare manuală, conform instrucțiunilor primite de la RAR. La reluarea funcționării aplicației informatice, respectivele verificări vor fi înregistrate în aplicația SIRAR în ordinea efectuării lor. Momentan, stațiile ITP nu vor putea elibera documentele doveditoare la finalul verificărilor. Persoanele care prezintă vehiculele la ITP vor fi înștiințate în vederea revenirii pentru ridicarea ulterioară a certificatului de inspecție tehnică. Măsura a fost luată pentru ca posesorii de autovehicule să poată circula pe teritoriul României fără a risca sancțiuni pentru lipsa efectuării ITP.
Recomandarea RAR este să contactați stația la care doriți să mergeți și să vă asigurați că aceasta funcționează în condițiile propuse momentan și vă pot oferi serviciul de care aveți nevoie.
Specialiștii noștri lucrează în continuare pentru a putea intra în normalitate în cel mai scurt timp posibil.” – se arată în comunicatul emis de Registrul Auto Român.
