Caută

O nouă ediție a Retro Paradei de Toamnă la Muzeul Automobilismului Românesc – în centrul atenției a fost Dacia 500 Lăstun

Duminică a avut loc o nouă ediție a Retro Paradei de Toamnă. Aceasta a avut loc la Muzeul Automobilismului Românesc de la Apa Sărată.Manifestarea a fost organizată de Retromobil Club România.

Prezenți la eveniment au fost pasionați ai vehiculelor de epocă și nostalgici ai modeleor românești vechi. În centrul atenției a fost Dacia 500 Lăstun.

La manifestare a fost prezent și cel care a proiectat și a testat Lăstunul: Paul Pascu, proiectant Lăstun.

Designerul mașinii Lăstun își amintește că iubirea sa pentru automobilism s-a născut încă din copilărie.

Mai târziu a făcut parte din echipa celor care lucrau la realizarea noului, pe atunci, Lăstun: Radu Teodorescu designer.

Lăstunul a apărut din dorința de a scoate pe piață o mașină care să consume cât mai puțin și care să fie accesibilă ca preț.

Printre puținii proprietari de Dacia 500 Lăstun, la evenimentul de la Apa Sărată s-a aflat și unul din Prahova. Acesta și-a etalat cu mândrie modelul său la care ține foarte mult.

Pentru bijuteria sa, prahoveanul a avut câteva oferte tentante, însă acesta nu este dispus să renunțe la ea.

Conform Wikipedia, Dacia 500 Lăstun este un autoturism românesc de mici dimensiuni, fabricat între anii 1988 și 1991 la Timișoara.Producția a avut loc la fosta uzină Tehnometal din Timișoara, devenită ulterior Întreprinderea de Autoturisme Timișoara, iar primul lot de autoturisme a fost pus în vânzare în ianuarie 1989. În 1992, Guvernul a închis fabrica de la Timișoara, motivând ca Lăstunul nu mai este competitiv și că nu mai reprezintă poporul român.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *